sobota, 19 października 2013

Zupa dyniowo - cynamonowa

Dynia jest niesamowicie wszechstronna. Spożywamy ją na słono i pikantnie z warzywami, na słodko z owocami, w plackach, deserach, napojach. Faktem jest, że dynia warzywem nie jest, tylko owocem, a konkretnie jagodą. Biorąc pod uwagę rozmiary niektórych gigantów, których waga kształtuje się w okolicach 900 kg (2000 pound), to są to największe jagody na świecie o jakich słyszałam. Jedna taka dorodna jagoda i spiżarnia zapełniona ;)

Dzisiaj przepis na zupę z jagody, mam na myśli zupę dyniową, na słodko, z cynamonem i zacierkami domowej roboty. Smak mojego dzieciństwa, który towarzyszy mi do dzisiejszego dnia. Do samej zupy potrzeba tylko 4 składników, jest niesamowicie prosta w wykonaniu, kremowa w konsystencji, a przygotowanie zajmuje kilka minut.

Zupa dyniowo - cynamonowa

Receptura na 2 porcje:

ZUPA:
1 szklanka puree z dyni
1 szklanka mleka
ok 2 i 1/2 łyżki cukru
ok 1/2 łyżeczki cynamonu

Wszystkie składniki przełóż do garnka, dokładnie wymieszaj i poczekaj aż się zagotuje. Gotowe :)

ZACIERKI:
3/4 szklanki mąki uniwersalnej
1 duże jajko

Mąkę przesyp na blat dodaj jajko i palcami rozcieraj ze sobą oba składniki aż powstaną grudki. Później te gródki wrzuć do garnka z wrzątkiem i zagotuj - gotowe odcedź i dodaj do zupy.
Jeśli nie masz wprawy i  rozcierając mąkę z jajkiem zamiast grudek powstało jednolite ciasto, to się nie przejmuj, tylko uformuj kulę i zetrzyj ją na tarce wprost do garnka z wrzątkiem. 

Zupę podawaj na ciepło z zacierkami, możesz też udekorować szczyptą cynamonu.

Smacznego :)

Zupa dyniowo - cynamonowa

3 komentarze:

  1. Zdecydowania zupa dla mnie! Połączenie ulubionych jesiennych smaków w jednym<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dynia i cynamon to połączenie idealne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy ostatnio spróbowałam ,,zwykłej" zupy dyniowej, od razu mi zasmakowała! Za niedługo wezmę się za Twoją, na słodko :)

    OdpowiedzUsuń

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)