wtorek, 4 czerwca 2013

Maxi King Cake

Dziś jest bardzo wyjątkowy dzień dla mnie, więc i ciasto będzie wyjątkowe. Inspirację stanowił smak batonu Maxi King, ale jest to raczej moja "wariacja na temat", niż dokładne odwzorowanie receptury ciastka. Przepis jest prosty i nie wymaga użycia piekarnika. Jest w nim sporo mleka w trzech postaciach: mleko zwykłe, mleko skondensowane (dulce de leche) i mleko w proszku, co nadaje ciastu wyjątkowo mleczno - karmelowy smak. Chrupiący spód z ciasteczek oraz orzechy sprawiają, że ani smak, ani tekstura nie są monotonne. Coś dla prawdziwych wielbicieli Maxi King. Ciasto zdecydowanie jest słodkie i aż korci, żeby nieco przełamać ta słodycz, więc serwować będę razem ze świeżymi owocami sezonowymi. Do tego celu nadają się właściwie wszystkie owoce, ale ja preferuje te kwaskowe. Dzisiaj będzie z truskawkami :)

Maxi King Cake

Maxi King Cake

Receptura:
200 g biszkoptów pokruszonych
100 g masła niesolonego
4 łyżki Nutelli

Wymieszaj pokruszone na piasek biszkopty razem z roztopionym masłem i Nutellą. Wyłóż okruchami dno i brzegi tortownicy o średnicy 20 - 23 cm. Aby ciasto łatwiej można było wyjąć z formy powinna mieć wyciągane dno, dodatkowo też wyłóż ją papierem do pieczenia. Teraz wstaw ciasto do lodówki, aby masło stężało i okruchy biszkoptów skleiły się.

4 łyżki kajmaku (400 g) - dulce de leche
Możesz przygotować własny kajmak (dulce de leche) gotując przez 3 godziny  zamkniętą  puszkę mleka skondensowanego w garnku z wrzątkiem.

400 g mleka w proszku 
200 ml mleka świeżego
200 g miękkiego masła niesolonego
150 g cukru
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Mleko świeże zagotuj razem z masłem, cukrem i ekstraktem waniliowym. Odstaw do wystudzenia. Wystudzoną masę zmiksuj na gładki krem razem z mlekiem w proszku tak, aby nie było grudek.

100 g orzechów laskowych

Orzechy posiekaj na mniejsze kawałki. 

100 g białej czekolady
100 g gorzkiej czekolady
50 ml śmietanki lub mleka

Rozpuść czekoladę ze śmietaną lub mlekiem w mikrofali (ok. 2 min.). Do gorącej czekolady wsyp posiekane orzechy.
! Polewę przygotuj dopiero kiedy ciasto będzie gotowe.

Montaż   :)
Na schłodzone w lodówce ciasto wyłóż połowę mlecznego kremu, a następnie masę kajmakową (dulce de leche). Na tej warstwie rozsmaruj równomiernie drugą część mlecznej masy i wstaw do lodówki. Teraz przygotuj czekoladę z orzechami. Gotową polewę czekoladową wyłóż na wierzch tortu. Wstaw ciasto do lodówki na 2 - 3 godziny, żeby wszystkie masy zastygły.
Tort najsmaczniejszy będzie jeśli wyjmiesz go z lodówki na minimum godzinę przed planowanym podwieczorkiem.

Miłego dnia :)

Maxi King Cake

58 komentarzy:

  1. Już sama nazwa sugeruje, że ciasto musi być nadzwyczajne. Wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super!:) i chyba niedługo wypróbuję! Zdam relację :) Orzechy, mleko w proszku i oczywiście dulce de leche...bomba...kaloryczna!:D Maxi King to jeden z Moich ulubionych batoników!

    OdpowiedzUsuń
  3. O mamusiu... :) Zrobię je! Jest piękne :)
    Zapraszam też do mnie Ooomnomnomnom.blogspot.com :)

    Jak już zrobię to dam znać chociaż Twojemu chyba nie dorównam :P
    Pozdrawiam smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać, na pewno wyjdzie super :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Zapraszam po nominację do Liebster Blog: http://anulekkkk.blox.pl/2013/06/Nominacja-do-Liebster-Blog.html A ciasto wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i nominację :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. kochana ekstrakt waniliowy czyli taki olejek waniliowy dostepny w kazdym sklepie?:) https://www.google.pl/search?q=ekstrakt+waniliowy&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_uStUYffLsOm4gSoxoGwCQ&sqi=2&ved=0CDYQsAQ&biw=1241&bih=606#biw=1241&bih=606&tbm=isch&q=olejek+waniliowy+spo%C5%BCywczy&revid=1920640762&sa=X&ei=NOWtUYuQOZT64QSqkYGwBg&ved=0CF0QgxY&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47244034,d.bGE&fp=3172fbca91bc560f&facrc=_&imgrc=XRqdPEWOHnua0M%3A%3BUvP42PN65eK9sM%3Bhttp%253A%252F%252F4-mmedia.frisco.pl%252Fid%252C3458959%252Fh%252C360%252Fw%252C360%252F%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.frisco.pl%252Fpid%252C14288%252Fn%252CDR.-OETKER--Aromat-waniliowy-do-ciasta%252Fstn%252Cproduct%3B360%3B360 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstrakt waniliowy robię sama (3 laski wanilii przekrojone wzdłuż + szklanka wódki lub brandy + szczelnie zamykana butelka lub słoiczek + minimum 3 miesiące oczekiwania, aż ekstrakt nabierze mocy). Sztucznych olejków aromatyzowanych nie polecam, a na pewno nie w takiej ilości jak w przepisie :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ohh wygląda bosko! Będę musiała kiedyś wypróbować :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj i daj znać jak smakowało :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Oooo, cudne maxi ciasto, jęzora muszę poszukać, uciekł mi całkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maxi pysznie wygląda, fajnie że bez pieczenia, do zrobienia w gorący dzień ;)
    p.s. też od wieków nie używam olejków do ciasta, wyczuwam je z daleka ;D mój ekstrakt dojrzewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma to jak naturalne własnoręcznie zrobione dodatki :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. rozpływam się :) wygląda nieziemsko :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie, wszamałabym kawałeczek. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. istna rozkosz dla podniebienia :)
    nie masz dla mnie litości prezentując takie zdjęcia, zaraz zaślinię całą klawiaturę :) zapisuję do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak ktoś lubi słodycze, to faktycznie rozkosz. Ja nie dałam mu sama rady, na szczęście pomocnicy dopisali :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. Cóż za boskie ciasto!!! Ubóstwiam Maxi Kinga. Jestem pewna, że Twój smakołyk wiernie przypomina oryginał ;) Ale bym zjadła kawałek - lub dwa! :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. O mamo!!! Robię, robię, robię na pewno! Wygląda tak pysznie, że mam na nie chęć już teraz! Genialny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób, zjedz i daj znać jakie wrażenia :) Pozdrawiam

      Usuń
  14. W te nasze upały, bez nagrzewania domu piekarnikiem-idealny (no, może kiedyś się te upały pojawią :D).
    Ale prezentuje się rewelacyjnie, zapisała już, koniecznie do zrobienia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem doskonale, też tak mam latem. Dzięki za odwiedziny ;) Pozdrawiam

      Usuń
  15. oh, jak ja to chcę <3 cudo, jeszcze czegoś takiego nie widziałam, wrzucam sobie w zakładki - i obym nie zapomniała o tym! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj prapremiera Maxi Kinga :) Pozdrawiam

      Usuń
  16. Ha de estar tan buena con el dulce de leche!
    Saludos
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sí, de hecho es bueno, pero también muy dulce :) Saludos

      Usuń
  17. Przepięknie i przesmacznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ u Ciebie jest pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. na samym początku myślałem że są to lody a tutaj takie pyszne ciacho :) eh......zjadłbym z dwa kawałki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. :) dziś zrobiłam (jestem w trakcie) - jutro opowiem jak smakowało :) Ale się troche obawiam tej mega słodyczy... ;)

    W tej chwli mogę juz powiedzieć, że absolutnie nie warto używac do tego biszkoptów do tirmaisu (lady fingers)! Są zdecydowanie za twarde :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopty do tiramisu są idealne - jeśli twarde to tym lepiej, bo świetnie ścierają się na tarce albo w blenderze z końcówką do mielenia orzechów albo lodu :) Obawiam się, że miękkie biszkopty mogą być zbyt gumowate by uzyskać z nich ciasteczkowy piasek. Smacznego deseru - słodki będzie na pewno :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. O, no proszę :) Będę wiedziała na przyszłość. Ogólnie: WYSZŁO :D troche się bałam, że lepianka z biszkoptów odpadnie (bo byłam leniwa i zrezygnowałam z wyłożenia tortownicy papierem), ale ładnie odeszło :)
      Mega słodkie, ale dobre :) Gościom smakowało :)
      Dziękuję za bardzo dobry przepis! :)

      Usuń
  21. Totalnie odjechane jest to ciasto, patrze na nie któryś tam raz i ciągle mnie urzeka :) Bałbym sie normalnie zostać sam na sam z nim bo tylko jedno z nas by wyszło :D pozdro

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam na urodziny. W przygotowaniu niezbyt trudne, podawać należy rzeczywiście co najmniej godzinę po wyjęciu z lodówki. W smaku bardzo podobny do batonika MaxiKing, mega słodki, kroić tylko niewielkie porcje - i do mocnej kawy. Generalnie ciekawe ciasto, choć chyba drugi raz go nie zrobię, mimo, że uwielbiam słodkości - na maxa podniósł poziom cukru na imprezie :) Dziękuję za przepis, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Można użyć odtłuszczonego mleka w proszku, ale granulowanego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kluczowe w przypadku tego tortu jest mleko w proszku. Nie rozpuszcza się, więc użycie granulowanego mleka nie zagwarantuje właściwej konsystencji :) Pozdrawiam

      Usuń
  24. Jest naprawdę meeegaśnie słodkie, tylko dla tych, którzy lubią wyzwania ;pp

    OdpowiedzUsuń
  25. oszalałam:) uwielbiam Maxi King, a nawet jeśli bym nie lubiła, to to ciasto wygląda w dechę! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jesssu! Padłam, ale powstanę aby zrobić to ciasto! Wszystkie moja ulubione smaki! I tam masa mleczna!! Coś wykwintnego! Nowego!Piękne ciacho, wspaniałe zdjęcia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam i mogę szczerze polecić, jest pyszne. Faktycznie bardzo słodkie, ale pyszne; )

    OdpowiedzUsuń
  28. O raaany, jem oczami... Muszę kiedyś zrobić, moja lista "koniecznie-do-zrobienia" zaczyna się wydłużać w nieskończoność! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Zabiłaś mnie tym ciastem, nie dość, że na pewno jest rewelacyjnie, to w przekładaniu przypomina jeszcze Maxi Kinga , uwielbiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciasto pięknie wygląda dlatego postanowiłam je zrobić na urodziny , jednak mam pytanie dotyczące masy... czy ma ona być taka bardzo gęsta? ponieważ moja taka była a po nocy w lodówce stała sie bardzo twarda... pierwszy raz robiłam masę z mleka w proszku dlatego chciałabym wiedzieć czy tak to ma wyglądać czy ja coś popsułam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa jest dość gęsta i po schłodzeniu nieco twardnieje podobnie jak twardnieją biszkopty z masłem i nutellą, które stanowią spód i boki tortu oraz wierzch czekoladowy. Odwrotny proces zachodzi gdy ciasto się nieco ociepli. Dlatego też uważam, że ciasto powinno być wyjęte z lodówki na minimum godzinę przed podwieczorkiem :) Pozdrawiam

      Usuń
  31. Wygląda bardzo kusząco- przepis na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepis wypróbowany - rewelacja :) Ciasto zrobiło furorę. Na pewno wypróbuję jeszcze niejeden przepis z bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  33. wyśmienite! właśnie zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Po raz pierwszy Maxi King-a robiłam na Wielkanoc . Był hitem wśród świątecznych słodkości . Dziś po raz kolejny na wyraźne życzenie Córki i zaproszonej przez nią koleżanki popełniłam go po raz drugi .Wiem , że na pewno zniknie w błyskawicznym tempie . Co zaś się tyczy techniki wykonania mogę powiedzieć , że łatwiej się je wykonuje jeśli mleko w proszku zmiksujemy z ciepłym mlekiem a masę kajmakową odrobinę rozrzedzimy poprzez ocieplenie puszki w misce z ciepłą wodą . Wyższa temperatura przygotowania niczego nie zmienia w smaku ciasta a upraszcza przygotowanie.Żeby całość dobrze stężała wkładam tortownicę z ciastem do zamrażarki na pół godziny a potem do lodówki . Porcjowanie też jest dużo prostsze w chwili kiedy Maxi King jest mocno schłodzony .Serdeczne dzięki za świetny przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Zrobiłam, trochę zmniejszyłam ilość cukru i kajmaku. I tak wyszło słodkie, ale nie przeszkodziło to mu zyskać wielu wielbicieli. Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)