niedziela, 12 maja 2013

Kokosowy tort

To jest zdecydowanie najlepszy tort kokosowy, jaki do tej pory jadłam. Mój mąż  - wielbiciel bounty , kokosanek i raffaello - stwierdził dokładnie to samo. Jeśli i Ty jesteś miłośnikiem kokosowego smaku w potrawach i deserach, to w tym torcie po prostu się zakochasz. Wiem, co mówię. Warstwy delikatnego ciasta przełożone pysznym kremem. Krem ten właściwie można dodać do każdego rodzaju tortu lub babeczek, ale w połączeniu z kokosem jest absolutnie cudowny. Zapraszam na deser :)

Kokosowy tort

Receptura:

CIASTO:
325 g mąki (ok 2 i 1/2 szklanki)
50 g wiórków kokosowych (niesłodzonych)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki sody
400 g cukru (ok 2 szklanki)
250 g miękkiego masła
5 dużych jajek - oddzielone
1/2 szklanki mleka kokosowego
100 ml śmietany kremówki

Piekarnik nastaw na 165*C / 330*F. 
Przesiej mąkę, proszek do pieczenia, sól i sodę. Masło utrzyj z cukrem i żółtkami. Dodawaj na zmianę suche składniki i mleko kokosowe oraz śmietanę. I tak do czasu, aż wszystkie produkty zostaną dodane. Na samym końcu włóż ubite na sztywno białka i dokładnie wymieszaj łyżką (nie mikserem!). Teraz możesz wylać całe ciasto na tortownicę i upiec jeden duży tort, a później podzielić go na trzy części, lub upiec trzy lub cztery osobne placki. Jakkolwiek nie postanowisz ciasto powinno się piec minimum 45 minut, a w przypadku pieczenia na raz całej porcji w jednej formie kilkanaście minut dłużej. Co 5 minut sprawdzaj wykałaczką, czy ciasto jest już dobrze wypieczone.Ja upiekłam 2 placki w tortownicy o średnicy 21 cm, a później każdy krążek przecięłam wzdłuż, w ten sposób uzyskałam 4 warstwy ciasta.

KREM:
100 g serka śmietankowego
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
200 g białej czekolady rozpuszczonej
200 g śmietany kremówki lub podwójnej (ja użyłam 36%) 
1 łyżeczka żelatyny (rozpuszczona w wodzie)

Serek zmiksuj z mlekiem skondensowanym i rozpuszczoną białą czekoladą. Ja rozpuszczam ją w mikrofali w miseczce przez ok 2-3 minuty. Później studzę zanim dodam do pozostałych składników, ale należy pilnować, by ponownie nie zastygła, tylko była półpłynna i bez problemu połączyła się z pozostałymi składnikami. Dodaj ubitą na sztywno śmietanę i delikatnie ale dokładnie wymieszaj. Na samym końcu wlej cienkim strumieniem żelatynę i dokładnie wymieszaj i na tyle energicznie, by nie powstały grudki.

Krem najlepiej jest przygotować najpierw i wstawić do lodówki na minimum 2 godziny, aby żelatyna zdążyła stężeć. Następnie w tym czasie można bez problemu zrobić i upiec ciasto oraz wystudzić je.

DODATKOWO:
150 g wiórków kokosowych

Montaż :)
Placki układaj jeden na drugim przekładając kremem. Część kremu (ok1/3)odłóż na wykończenie tortu, czyli posmarowanie wierzchu i brzegów. Posyp całość wiórkami kokosowymi.

Udanego podwieczorku życzę :)

Kokosowy tort

11 komentarzy:

  1. Ja to chcę, ja to muszę mieć!!!!!!!!!!!
    Kokos to moje uzależnienie :))))
    Zapraszam do siebie :
    http://zaczynamyoddeseru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaki kokosowe nie należą do moich ulubionych, ale nie mówię "nie", szczególnie że moj syn je wprost uwielbia. Wizualnie - tort cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wszystkie miłe komplementy :) Pozdrawiam i polecam - tort jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  4. No co ja mogę powiedzieć, ślina mi leci i...proszę kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystko co kokosowe ! Jak tylko znajdzie się okazja, rzucę się w wir kokosowego szaleństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kokosowe desery zawsze smakują. Zostaję fanką tego tortu!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ma lepszych słodyczy od raffaello! tort dodaję do ulubionych i na pewno niedługo skosztuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już się nim zachwycułam na fb! Cudo, chcę zrobić na rocznicę ślubu, tyle że jeszcze z ananasem. Czy możesz podać, jakiego serka użyłaś do kremu? Czasem różnica w produkcie może wpłynąć na efekt...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jeśli serek jest gesty i śmietankowy, jak na przykład twaróg trzykrotnie mielony lub w Polsce dostępny Delfiko w wiaderku, a w US - Philadelphia Original. Ważne są właściwości sera: gęsty o zwartej i kremowej konsystencji oraz nie kwaśny. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Pracochłonny ale pewnie i warty tego poświęconego czasu..:) wygląda cudnie...chyba muszę Go zrobić...:)

    OdpowiedzUsuń

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)