środa, 16 lipca 2014

Ciastka czekoladowo - orzechowe

Piękny słoneczny poranek spędziłam dzisiaj na balkonie, dzieciaki jeszcze spały, ale ulica pełna już była przechodniów spieszących do pracy. Poznań, teraz, gdy lato w pełni, tonie w soczystej zieleni i jest to widok, który przysłoniwszy przytłaczającą zewsząd śródmiejską architekturę, zapiera dech i przynosi uśmiech. Kocham las i nie potrafiłabym żyć w miejscu bez drzew, choć skrytym marzeniem pozostaje zamieszkać w domu położonym gdzieś, gdzie las byłby na wyciągnięcie ręki.
W takim momencie naszła mnie ogromna ochota na czekoladowe ciastka, co wydało mi się nie tyle dziwne, co irracjonalne, zważywszy na bogactwo sezonowych owoców i codzienną potrzebę zjedzenia czegoś z ich udziałem. Są więc ciastka z orzechami, miękkie, mocno czekoladowe i nie za słodkie, zrobione wspólnie z dziećmi. To był dobry dzień.

Ciastka czekoladowo - orzechowe
Receptura:
w przybliżeniu około 15 dużych ciastek

150 g gorzkiej czekolady dobrej jakości (minimum 70% kakao)
40 g masła

Pokrusz do miski czekoladę (lub użyj chocolate chip), dodaj posiekane na mniejsze kawałki masło i wstaw do mikrofali na 2 - 3 minuty lub rozpuść w rondelku na małym ogniu stale mieszając.

Do wystudzonej czekolady z masłem dodaj:

2 duże jajka
1/2 szklanki cukru brązowego
2 czubate łyżki mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczyptę soli
150 g posiekanej czekolady (ja dodałam 70% kakao, ale może być mleczna)
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich

Wszystko starannie wymieszaj dużą łyżką - potrwa to kilka minut. Łyżką lub gałką do lodów układaj porcje ciasta na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wokół każdego ciastka pozostaw trochę wolnego miejsca ponieważ powiększą się podczas pieczenia. Wstaw do nagrzanego piekarnika na 12 - 14 minut.
Temperatura pieczenia: 180*C / 355*F.

Miłego dnia :)

Ciastka czekoladowo - orzechowe

4 komentarze:

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)