niedziela, 1 grudnia 2013

Ciasto z Nutellą i orzechami laskowymi

Zainspirowana wykorzystaniem Nutelli w wypiekach, postanowiłam sprawdzić, na ile można rzeczywiście ograniczyć ilość składników, by powstało smaczne ciasto - w tym wypadku czekoladowe. Upiekłam, eliminując masło (tłuszcz), mleko, cukier (to wszystko, co już w czekoladzie ze słoiczka się znajduje). Efekt jak widać na zdjęciach, smak... czekoladowy :) Ciasto dostatecznie słodkie, wypieczone, w sam raz do kawy.

Ciasto z Nutellą i orzechami laskowymi
Ciasto z Nutellą i orzechami laskowymi
Ciasto z Nutellą i orzechami laskowymi

Receptura:

200 g mąki pszennej
350 g Nutelli
3 duże jajka
1/2 łyżeczki soli
80 g orzechów laskowych

Jajka i czekoladę zmiksuj. Dodaj mąkę i sól, a na samym końcu orzechy laskowe. Po dokładnym wymieszaniu składników, przelej ciasto do okrągłej formy (moja ma 18 cm średnicy) i wstaw do nagrzanego piekarnika na ok 1 godzinę.
Temperatura pieczenia to 175*C / 345*F.
Upieczone i wystudzone ciasto możesz posypać cukrem pudrem do dekoracji.

Miłej niedzieli :)

Ciasto z Nutellą i orzechami laskowymi

inspiracja:  oprah.com

9 komentarzy:

  1. Rewelacja, może być naprawdę ciastem awaryjnym. Z lodówki często mi rzeczy "wychodzą", ale zapas mąki, bakalii i jakieś słoiki nutelli pochowane po szafkach są przecież praktycznie zawsze. I też jestem pod wrażeniem tego jak urosło, wulkan prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dziwo, bo ciasto bez proszku, sody, czy drożdży i nic nie zapowiadało, że tak pójdzie w górę :) Zdziwienie przy piekarniku było niemałe :) Jak na ciasto awaryjne, to muszę przyznać, że niezłe :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ale cudownie wyrosło! Świetnie wygląda; )

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawdę bez proszku? szok :) trzeba zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam orzechy i nutellę. Muszę wypróbować, bo zachęcająco proste wykonanie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. ... coś czułam, że nie powinnam tu wchodzić... :D
    Jak to możliwe, że na widok tak pięknego ciasta zachciało mi się słodyczy (a trzeba dodać, iż jestem już po dużym kubku kakao...)?

    OdpowiedzUsuń
  6. Skusiłam się...i niestety nie wyrosło jak na powyższych zdjęciach. Na drugi dzień ciasto było jak kamień.
    Jednak tuż po upieczeniu smakowało całkiem dobrze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto nie należy co prawda do trudnych, ale brak spulchniaczy to może być w tym wypadku problem. Moje wyszło tak jak widać i szczerze powiedziawszy nie czyniłam po temu żadnych specjalnych zabiegów, tylko to, co opisałam powyżej, chociaż przyznam, że na stronie oprah.com też był niski. Pozdrawiam

      Usuń

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)