wtorek, 4 czerwca 2013

Maxi King Cake

Dziś jest bardzo wyjątkowy dzień dla mnie, więc i ciasto będzie wyjątkowe. Inspirację stanowił smak batonu Maxi King, ale jest to raczej moja "wariacja na temat", niż dokładne odwzorowanie receptury ciastka. Przepis jest prosty i nie wymaga użycia piekarnika. Jest w nim sporo mleka w trzech postaciach: mleko zwykłe, mleko skondensowane (dulce de leche) i mleko w proszku, co nadaje ciastu wyjątkowo mleczno - karmelowy smak. Chrupiący spód z ciasteczek oraz orzechy sprawiają, że ani smak, ani tekstura nie są monotonne. Coś dla prawdziwych wielbicieli Maxi King. Ciasto zdecydowanie jest słodkie i aż korci, żeby nieco przełamać ta słodycz, więc serwować będę razem ze świeżymi owocami sezonowymi. Do tego celu nadają się właściwie wszystkie owoce, ale ja preferuje te kwaskowe. Dzisiaj będzie z truskawkami :)

Maxi King Cake

Maxi King Cake

Receptura:
200 g biszkoptów pokruszonych
100 g masła niesolonego
4 łyżki Nutelli

Wymieszaj pokruszone na piasek biszkopty razem z roztopionym masłem i Nutellą. Wyłóż okruchami dno i brzegi tortownicy o średnicy 20 - 23 cm. Aby ciasto łatwiej można było wyjąć z formy powinna mieć wyciągane dno, dodatkowo też wyłóż ją papierem do pieczenia. Teraz wstaw ciasto do lodówki, aby masło stężało i okruchy biszkoptów skleiły się.

4 łyżki kajmaku (400 g) - dulce de leche
Możesz przygotować własny kajmak (dulce de leche) gotując przez 3 godziny  zamkniętą  puszkę mleka skondensowanego w garnku z wrzątkiem.

400 g mleka w proszku 
200 ml mleka świeżego
200 g miękkiego masła niesolonego
150 g cukru
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Mleko świeże zagotuj razem z masłem, cukrem i ekstraktem waniliowym. Odstaw do wystudzenia. Wystudzoną masę zmiksuj na gładki krem razem z mlekiem w proszku tak, aby nie było grudek.

100 g orzechów laskowych

Orzechy posiekaj na mniejsze kawałki. 

100 g białej czekolady
100 g gorzkiej czekolady
50 ml śmietanki lub mleka

Rozpuść czekoladę ze śmietaną lub mlekiem w mikrofali (ok. 2 min.). Do gorącej czekolady wsyp posiekane orzechy.
! Polewę przygotuj dopiero kiedy ciasto będzie gotowe.

Montaż   :)
Na schłodzone w lodówce ciasto wyłóż połowę mlecznego kremu, a następnie masę kajmakową (dulce de leche). Na tej warstwie rozsmaruj równomiernie drugą część mlecznej masy i wstaw do lodówki. Teraz przygotuj czekoladę z orzechami. Gotową polewę czekoladową wyłóż na wierzch tortu. Wstaw ciasto do lodówki na 2 - 3 godziny, żeby wszystkie masy zastygły.
Tort najsmaczniejszy będzie jeśli wyjmiesz go z lodówki na minimum godzinę przed planowanym podwieczorkiem.

Miłego dnia :)

Maxi King Cake

59 komentarzy:

  1. Już sama nazwa sugeruje, że ciasto musi być nadzwyczajne. Wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super!:) i chyba niedługo wypróbuję! Zdam relację :) Orzechy, mleko w proszku i oczywiście dulce de leche...bomba...kaloryczna!:D Maxi King to jeden z Moich ulubionych batoników!

    OdpowiedzUsuń
  3. O mamusiu... :) Zrobię je! Jest piękne :)
    Zapraszam też do mnie Ooomnomnomnom.blogspot.com :)

    Jak już zrobię to dam znać chociaż Twojemu chyba nie dorównam :P
    Pozdrawiam smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać, na pewno wyjdzie super :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Zapraszam po nominację do Liebster Blog: http://anulekkkk.blox.pl/2013/06/Nominacja-do-Liebster-Blog.html A ciasto wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i nominację :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. kochana ekstrakt waniliowy czyli taki olejek waniliowy dostepny w kazdym sklepie?:) https://www.google.pl/search?q=ekstrakt+waniliowy&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_uStUYffLsOm4gSoxoGwCQ&sqi=2&ved=0CDYQsAQ&biw=1241&bih=606#biw=1241&bih=606&tbm=isch&q=olejek+waniliowy+spo%C5%BCywczy&revid=1920640762&sa=X&ei=NOWtUYuQOZT64QSqkYGwBg&ved=0CF0QgxY&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47244034,d.bGE&fp=3172fbca91bc560f&facrc=_&imgrc=XRqdPEWOHnua0M%3A%3BUvP42PN65eK9sM%3Bhttp%253A%252F%252F4-mmedia.frisco.pl%252Fid%252C3458959%252Fh%252C360%252Fw%252C360%252F%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.frisco.pl%252Fpid%252C14288%252Fn%252CDR.-OETKER--Aromat-waniliowy-do-ciasta%252Fstn%252Cproduct%3B360%3B360 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstrakt waniliowy robię sama (3 laski wanilii przekrojone wzdłuż + szklanka wódki lub brandy + szczelnie zamykana butelka lub słoiczek + minimum 3 miesiące oczekiwania, aż ekstrakt nabierze mocy). Sztucznych olejków aromatyzowanych nie polecam, a na pewno nie w takiej ilości jak w przepisie :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ohh wygląda bosko! Będę musiała kiedyś wypróbować :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo, cudne maxi ciasto, jęzora muszę poszukać, uciekł mi całkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maxi pysznie wygląda, fajnie że bez pieczenia, do zrobienia w gorący dzień ;)
    p.s. też od wieków nie używam olejków do ciasta, wyczuwam je z daleka ;D mój ekstrakt dojrzewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma to jak naturalne własnoręcznie zrobione dodatki :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. rozpływam się :) wygląda nieziemsko :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie, wszamałabym kawałeczek. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. istna rozkosz dla podniebienia :)
    nie masz dla mnie litości prezentując takie zdjęcia, zaraz zaślinię całą klawiaturę :) zapisuję do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak ktoś lubi słodycze, to faktycznie rozkosz. Ja nie dałam mu sama rady, na szczęście pomocnicy dopisali :) Pozdrawiam

      Usuń
  12. Cóż za boskie ciasto!!! Ubóstwiam Maxi Kinga. Jestem pewna, że Twój smakołyk wiernie przypomina oryginał ;) Ale bym zjadła kawałek - lub dwa! :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. O mamo!!! Robię, robię, robię na pewno! Wygląda tak pysznie, że mam na nie chęć już teraz! Genialny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób, zjedz i daj znać jakie wrażenia :) Pozdrawiam

      Usuń
  14. W te nasze upały, bez nagrzewania domu piekarnikiem-idealny (no, może kiedyś się te upały pojawią :D).
    Ale prezentuje się rewelacyjnie, zapisała już, koniecznie do zrobienia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem doskonale, też tak mam latem. Dzięki za odwiedziny ;) Pozdrawiam

      Usuń
  15. oh, jak ja to chcę <3 cudo, jeszcze czegoś takiego nie widziałam, wrzucam sobie w zakładki - i obym nie zapomniała o tym! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ha de estar tan buena con el dulce de leche!
    Saludos
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sí, de hecho es bueno, pero también muy dulce :) Saludos

      Usuń
  17. Przepięknie i przesmacznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ u Ciebie jest pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. na samym początku myślałem że są to lody a tutaj takie pyszne ciacho :) eh......zjadłbym z dwa kawałki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. :) dziś zrobiłam (jestem w trakcie) - jutro opowiem jak smakowało :) Ale się troche obawiam tej mega słodyczy... ;)

    W tej chwli mogę juz powiedzieć, że absolutnie nie warto używac do tego biszkoptów do tirmaisu (lady fingers)! Są zdecydowanie za twarde :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopty do tiramisu są idealne - jeśli twarde to tym lepiej, bo świetnie ścierają się na tarce albo w blenderze z końcówką do mielenia orzechów albo lodu :) Obawiam się, że miękkie biszkopty mogą być zbyt gumowate by uzyskać z nich ciasteczkowy piasek. Smacznego deseru - słodki będzie na pewno :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. O, no proszę :) Będę wiedziała na przyszłość. Ogólnie: WYSZŁO :D troche się bałam, że lepianka z biszkoptów odpadnie (bo byłam leniwa i zrezygnowałam z wyłożenia tortownicy papierem), ale ładnie odeszło :)
      Mega słodkie, ale dobre :) Gościom smakowało :)
      Dziękuję za bardzo dobry przepis! :)

      Usuń
  21. Totalnie odjechane jest to ciasto, patrze na nie któryś tam raz i ciągle mnie urzeka :) Bałbym sie normalnie zostać sam na sam z nim bo tylko jedno z nas by wyszło :D pozdro

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam na urodziny. W przygotowaniu niezbyt trudne, podawać należy rzeczywiście co najmniej godzinę po wyjęciu z lodówki. W smaku bardzo podobny do batonika MaxiKing, mega słodki, kroić tylko niewielkie porcje - i do mocnej kawy. Generalnie ciekawe ciasto, choć chyba drugi raz go nie zrobię, mimo, że uwielbiam słodkości - na maxa podniósł poziom cukru na imprezie :) Dziękuję za przepis, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Można użyć odtłuszczonego mleka w proszku, ale granulowanego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kluczowe w przypadku tego tortu jest mleko w proszku. Nie rozpuszcza się, więc użycie granulowanego mleka nie zagwarantuje właściwej konsystencji :) Pozdrawiam

      Usuń
  24. Jest naprawdę meeegaśnie słodkie, tylko dla tych, którzy lubią wyzwania ;pp

    OdpowiedzUsuń
  25. oszalałam:) uwielbiam Maxi King, a nawet jeśli bym nie lubiła, to to ciasto wygląda w dechę! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jesssu! Padłam, ale powstanę aby zrobić to ciasto! Wszystkie moja ulubione smaki! I tam masa mleczna!! Coś wykwintnego! Nowego!Piękne ciacho, wspaniałe zdjęcia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zrobiłam i mogę szczerze polecić, jest pyszne. Faktycznie bardzo słodkie, ale pyszne; )

    OdpowiedzUsuń
  28. O raaany, jem oczami... Muszę kiedyś zrobić, moja lista "koniecznie-do-zrobienia" zaczyna się wydłużać w nieskończoność! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Zabiłaś mnie tym ciastem, nie dość, że na pewno jest rewelacyjnie, to w przekładaniu przypomina jeszcze Maxi Kinga , uwielbiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciasto pięknie wygląda dlatego postanowiłam je zrobić na urodziny , jednak mam pytanie dotyczące masy... czy ma ona być taka bardzo gęsta? ponieważ moja taka była a po nocy w lodówce stała sie bardzo twarda... pierwszy raz robiłam masę z mleka w proszku dlatego chciałabym wiedzieć czy tak to ma wyglądać czy ja coś popsułam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa jest dość gęsta i po schłodzeniu nieco twardnieje podobnie jak twardnieją biszkopty z masłem i nutellą, które stanowią spód i boki tortu oraz wierzch czekoladowy. Odwrotny proces zachodzi gdy ciasto się nieco ociepli. Dlatego też uważam, że ciasto powinno być wyjęte z lodówki na minimum godzinę przed podwieczorkiem :) Pozdrawiam

      Usuń
  31. Wygląda bardzo kusząco- przepis na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepis wypróbowany - rewelacja :) Ciasto zrobiło furorę. Na pewno wypróbuję jeszcze niejeden przepis z bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  33. wyśmienite! właśnie zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Po raz pierwszy Maxi King-a robiłam na Wielkanoc . Był hitem wśród świątecznych słodkości . Dziś po raz kolejny na wyraźne życzenie Córki i zaproszonej przez nią koleżanki popełniłam go po raz drugi .Wiem , że na pewno zniknie w błyskawicznym tempie . Co zaś się tyczy techniki wykonania mogę powiedzieć , że łatwiej się je wykonuje jeśli mleko w proszku zmiksujemy z ciepłym mlekiem a masę kajmakową odrobinę rozrzedzimy poprzez ocieplenie puszki w misce z ciepłą wodą . Wyższa temperatura przygotowania niczego nie zmienia w smaku ciasta a upraszcza przygotowanie.Żeby całość dobrze stężała wkładam tortownicę z ciastem do zamrażarki na pół godziny a potem do lodówki . Porcjowanie też jest dużo prostsze w chwili kiedy Maxi King jest mocno schłodzony .Serdeczne dzięki za świetny przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Zrobiłam, trochę zmniejszyłam ilość cukru i kajmaku. I tak wyszło słodkie, ale nie przeszkodziło to mu zyskać wielu wielbicieli. Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Zrobiłam i ....!Moi znajomi doszukali się w tym ciescie smaku z dzieciństwa a to za sprawą mleka w proszku. Znikło nie wiadomo kiedy . :)

    OdpowiedzUsuń

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)