czwartek, 24 stycznia 2013

Scone z domowej roboty konfiturą


Scone z domowej roboty konfiturą

Receptura na 15 - 16 sztuk:
260 g mąki pszennej
50 g cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
1 duże rozmącone jajko
80 g masła (niesolonego)
1/2 szklanki śmietany - ja dodałam 36 %, ale może być dowolna lub mleko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Dodatkowo:
mały słoiczek kwaskowej konfitury (przepis na domową konfiturę tutaj )
150 ml śmietany kremówki + cukier (ubić na puszysty krem)

Ciasto przygotuj od wymieszania ze sobą suchych składników. Następnie dodaj zimne posiekane masło i rozetrzyj je palcami z mąką. Dodaj śmietanę,  jajko i ekstrakt waniliowy. Wyrabiaj ciasto ręką, aż wszystkie składniki się połączą na gładką masę. Odstaw na chwilę. Wyłóż ciasto na oprószoną mąką stolnicę i rozwałkuj na placek grubości 2 centymetrów. Szklanką lub foremką wykrawaj krążki o średnicy ok 5 centymetrów. Wstaw ciastka do nagrzanego piekarnika 190*C (375*F) i piecz przez 15 minut.
Upieczone ciastka przekrój i przełóż bitą śmietaną i konfiturą. Ja dodatkowo polałam je do dekoracji lukrem (2 łyżeczki zimnej wody +5 łyżeczek cukru pudru) i posypałam pokruszonymi prażonymi płatkami migdałów.

Scone z domowej roboty konfiturą

2 komentarze:

  1. Uwielbiam scones , te wyglądają idealnie pod każdym względem:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję pięknie <3 smakują równie równie dobrze :) pozdrawiam Olimpio

    OdpowiedzUsuń

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)